דבר העורכים,
בשלוש השנים האחרונות הוקדשו מרבית גיליונות “נתיבים” בשורה ארוכה של גיליונות תמטיים, שעסקו – בעיקר האחרונים – בסוגיות חברתיות ופוליטיות, הגיליון הנוכחי שב, זמנית, למתכונת רגילה של שירים ללא נושא מוגדר. למרות זאת סוגיות חברתיות ומוסריות “אוניברסליות”, ומאפייני התקופה, ממשיכים להדהד בחלק ניכר מהיצירות כאן.
הגיליון כולל יצירות של 26 יוצרים (בהם 19 משוררים, 3 סופרים, ו-4 בתחום האמנות הוויזואלית), חלקם מפרסמים דרך קבע ב”נתיבים”, כמו גם בכתבי עת מוכרים אחרים. במקביל אליהם, כתב העת שלנו ממשיך לראות לו למטרה לעודד יוצרים חדשים איכותיים, שטרם פרסמו במקום אחר. חלקם פרסמו אצלנו לראשונה, ובזכות זאת אזרו עוז לפרסם בכתבי עת מוכרים אחרים. למרות זאת, אין בכוונתנו להתפשר ולשמש במה ליצירות בוסר (או כאלה שמחייבות עריכה מסיבית) שנשלחות אלינו בכמות הולכת וגדלה.
הפעם בחרנו לפרש פרשנות אינטואיטיבית 5 שירים של המשוררים הבאים, המתפרסמים בגיליון זה: ארלט מינצר, דידו (ש. דידובסקי), משה עזוז, עומר ברקמן, ושושנה קרבסי.
נוסף עליהם, מתפרסמים בגיליון שיריהם של המשוררים הבאים: אורית צמח, איריס שני, אירית שושני, אירן דן, אפי הלפרין, אשר גל, גד קינר קיסינג’ר, ורד טוהר, יואב אלשטיין, יעל בלקינד ערן, לאה צבי דובז’ינסקי, מיקי הראל, מנחם פאלק, ציפי ארצי ותמי קויפמן.
בחלק של הפרוזה מתפרסמים סיפוריהם של צבי נח, לבנה מושון, ארז מירנץ ושמעון מרמלשטיין. תחום האמנות הויזואלית/פלסטית כולל את יצירותיהם של דוד טלמור, דוד פלמה, נטע גלפמן גבתון ושרה כץ.
בגיליון נכללו שלוש ביקורות: צדוק עלון – על “הבהוב אחרון של חסד“, בשירתו של רון גרא ושמעון רוזנברג: על ספר שיריו של אליעז סגל, “מצמוץ” ועל ספר הפרוזה של משה עזוז, “שברים פשוטים”.
:מה בגיליון
- צדוק עלון
- על ספר שיריו של רון גרא: הבהוב אחרון של חסד
- שמעון רוזנברג
- על ספר שיריו של אליעז סגל: מצמוץ
- על ספר הפרוזה של משה עזוז: שברים פשוטים
דוד טלמור, דוד פלמה, נטע גלפמן גבתון ושרה כץ
צבי נח, לבנה מושון, ארז מירנץ ושמעון מרמלשטיין
אורית צמח, איריס שני, אירית שושני, אירן דן, אפי הלפרין, אשר גל, גד קינר קיסינג’ר, ורד טוהר, יואב אלשטיין, יעל בלקינד ערן, לאה צבי דובז’ינסקי, מיקי הראל, מנחם פאלק, ציפי ארצי ותמי קויפמן
שיריהם של: ארלט מינצר, דידו (ש.דידובסקי), משה עזוז, שושנה קרבסי